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#104 : Amicalement ennemi

Titre VO : Jack The Writer - VF : Amicalement ennemi
Date de diffusion US : 01/11/2006 - France : 24/04/2008
Scénario : Robert Calock - Réalisateur : Gail Mancuso
Guests : Katrina Bowden (Cerie), Maulik Pancholy (Jonathan), Keith Powell (Toofer), John Lutz (Lutz), James Anderson III (James Anderson), Tom Broecker (Lee).

Liz n'arrive pas à maintenir Jack à l'écart de la salle des scénaristes du Girlie Show. Kenneth se rend compte que travailler pour Tracy demande plus d'effort qu'il ne le pensait.

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0 Rock First Season Scene - "Jack the Writer"

0 Rock First Season Scene - "Jack the Writer"

  

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Script VF

 

 

Liz n'arrive pas à maintenir Jack à l'écart de la salle des scénaristes du Girlie Show. Kenneth se rend compte que travailler pour Tracy demande plus d'effort qu'il ne le pensait.

30 Rock

Amicalement ennemi


Transcript by Mamynicky - Posted on HypnoSeries
 

© NBC.

 

 

 

Dans la salle des scénaristes, Liz s’aperçoit que personne ne l’écoute, ils sont tous attirés par le décolleté de Derie. 

Liz : Bon, on a pas mal à faire aujourd'hui, les gars. On a quelque chose pour la 1ere page ? Je pense qu'il faut changer cette blague sur Donald Trump... - Parce que Donald Trump a été mangé par un lion ce matin sur la station spatiale internationale. - Quelqu'un m'écoute ? D'accord, Cerie, plutôt que de t'occuper des scripts, tu peux organiser ces vidéos ?

Cerie : D'accord.

 

Juchée sur l’escabeau, Cerie monopolise à nouveau l’attention. 

Liz : En fait, pourrais-tu me chercher un thé chai en bas ?

Cerie : D'accord. Où sont mes chaussures ?

Liz : Non, vas-y. Vas-y pieds-nus ! Laisse tes chaussures.

Cerie : D'accord.

Frank : Il faut changer cette blague sur Trump.

 

Dans les couloirs du studio. 

Kenneth : Monsieur Jordan.

Tracy : Quoi de neuf, Ken ?

Kenneth : J'ai lavé votre voiture comme vous vouliez. Et j'ai ce sigle "Bébé à bord" que vous vouliez à l'arrière.

Tracy : Merci, Ken. Bon boulot.

Kenneth : C'est mon plaisir et mon travail, monsieur. Peu importe ce dont vous avez besoin, demandez.

Tracy : Mais je veux que tu saches quelque chose. Toi et moi, ça ne sera pas une rue à sens unique. Parce que je ne crois pas aux rues à sens unique. Ni entre les gens, ni quand je conduis.

Kenneth : D'accord.

Tracy : Donc voilà un conseil que j'aurais voulu qu'on me donne à ton âge. Vis chaque semaine comme un prédateur.

 

Des éclats de rire sortent de la salle des scénaristes. 

Liz : Excellent, les gars. Bon vieux Stan. Joyeux anniversaire, Stan. Très bien, on a presque fini. Faisons une pause. Vous voulez faire une minute de danse ?

Toofer : Bonne idée.

Frank : Fais tourner ça, Toofer.

 

L’équipe se trémousse, Jack arrive ce qui calme tout le monde sauf Frank et Liz qui ne l’ont pas vu. 

Frank : Ouais, secoues-moi ça ! Sens la musique.

Jack : Bonjour

Liz : Monsieur Donaghy !

Jack : Non, je vous en prie... finissez votre danse.

Liz : On faisait juste une petite pause. Et nous aimons tous la musique de "Chamillionaire".

Jack : Je vois. Si ça ne vous fait rien, j'observerai d'ici.

Liz : Ah bon ? Pourquoi ?

Jack : Connaissez-vous "Six Sigma" ?

Frank : Ouais, c'est un genre de G.I. Joe.

Jack : Frank, c'est ça ?

Frank : Oui, monsieur.

Jack : Frank... "Six Sigma" est l'élite des formations de cadres. Pour maîtriser ses concepts de base, il faut affronter une conférence de 5 jours dans un hôtel Sheraton. "Six Sigma" dit qu'un directeur doit comprendre chaque aspect du business qu'il (ou elle) dirige.

Liz : Ce qui veut dire ?

Jack : Je serai là tous les jours. En immersion. Donc continuez à travailler et faites comme si je n'étais pas là.

Liz : D'accord Reprenons la parodie commerciale de Toofer. On recherche un nom de céréales plus drôle. Les meilleures options jusque là sont : "paquet de tristesses au miel", "tonneau d'avoine", et "Swaztik zéro".

Toofer : "Lupus aux fruits".

Jack : Non.

Stripper : "Remue-raisin".

Frank : "Pépites de pets".

Jack : Désolé. C'est vraiment génial.

Liz : D'accord, réfléchissons encore une minute. "Mini canons givrés".

Frank : "Bâtards chanceux" ?

Jack : Si ça ne vous fait rien, je crois qu'on a tous bien rigolé avec pépites de pets, donc pourrait’on continuer, s'il vous plait.

Liz : Chaque jour, hein ?

 

Un jour plus tard. 

Cerie : Vous voulez du café ?

Frank : Oui.

Jack : Je faisais quelques recherches sur "comedy". Et je suis tombé sur le dessin animé "Dilbert". C'est assez bon. Et je me demandais si on ne pouvait pas faire ça.

Liz : Faire quoi ?

Jack : "Dilbert".

 

Le lendemain. 

Cerie : Vous voulez du café ?

Frank : Oui.

Jack : Non, non, non, vous ne pouvez pas dire ça. Jeb Bush est un ami à moi.

Frank : Je devrais mettre qui ?

Jack : Sean Penn. Non, Barbra Streisand. Il tire. La fille tombe dans l'eau.

 

Le surlendemain. 

Cerie : Vous voulez du café ?

Jack : Alors, il se retourne pour aller la chercher. Rappelez-vous, c'est le black-out. Le bateau heurte quelque chose de dur. Et on entend un genre de... Et Brokaw dit : "Vas-y. Ne te retourne pas". Bon...je ne suis pas écrivain, mais il y a peut-être un sketch là-dedans.

 

Un nouveau jour au 30 Rockefeller Plaza 

Liz : Salut, quoi de neuf ?

Pete : Est-ce que Donaghy va encore être là aujourd'hui ?

Liz : Probablement.

Pete : Tu dois lui dire quelque chose. Vous n'avez rien terminé.

Liz : Vraiment ? Tu ne penses pas que son idée de commencer avec des slogans, et de travailler à reculons va aboutir ?

 

- - - - - - - - - - - 

Jack : "Zut pour vous, Mc Gullicuty." "Qui a commandé les saucisses ?" "Bip bip !" "Ribby ribby !" 

- - - - - - - - - - -

 

Liz : En ce moment, Frank écrit une ébauche sur "Bip bip, ribby ribby."

Pete : Tu dois vite parler à Jack, ou tes auteurs vont se révolter.

Liz : Qu'est-ce que tu n'as pas compris ? C'est notre patron. Moi, essayant de dire à Jack quoi faire, ce serait comme si tu essayais de diriger... - Lequel de tes gosses te fait peur ?

Pete : Kyle. Kyle. Si fort.

 

Cerie qui vient d’entrer dans le bureau enlève sa veste. Elle est vêtue d’un short très court et d’un bustier. 

Liz : Bon sang !

Pete : C'était une veste.

Liz : C'est bon, Il faut que je lui parle de ses vêtements. Elle ne peut pas s'habiller comme ça.

Pete : Si, elle peut. Les gens aiment sa façon de s'habiller.

Liz : Voyons, ça vous déconcentre et c’est déplacé.

Pete : Tu es déplacée, idiote, avec ta tronche stupide !

Liz : Allons.

Pete : Liz, écoute, écoute, écoute. Regarde-moi. Regarde comme je suis chauve. Regarde ma vie. Je t'en prie, laisse-moi au moins ça.

Liz : Pete, non, voyons ! Je vais lui parler.

Pete : Parle à toi même !

 

Tracy arrive à l’accueil. 

Tracy : Kenny, mon garçon. Quelle est ta fréquence, Ken ? J'ai besoin que tu me prennes un déjeuner.

Kenneth : Bien sûr. Qu'est-ce que je vous prends ?

Tracy : Je veux des tortillas.

Kenneth : Bien Oui monsieur.

Tracy : Du stade des Yankees.

Kenneth : Oui, monsieur !

Manager : Répétition générale pour les gaffes des Nations Unies.

 

Liz : Cerie. J'ai besoin de te parler de quelque chose. Tu as une seconde ?

Cerie : Bien sûr.

Liz : D'accord, ça va paraître bizarre, mais, heu...tu dois porter un soutien-gorge.

Cerie : Non, ce n'est pas la peine. Ils tiennent, en quelque sorte, tout seul.

Liz : Oui, d'accord. Ce que je dis, c'est qu'il faut que tu portes un soutien-gorge au boulot si tu veux être prise au sérieux dans cette entreprise.

Cerie : Non, mais je ne veux pas vraiment travailler dans la télévision. Pour ma carrière, je me marierai avec un riche et je dessinerai des sacs à main.

Liz : Le truc, c'est que la façon dont tu t'habilles incommode certaines personnes au bureau.

Cerie : Vraiment ? Qui ?

Pete : Pas moi !

Liz : Je pense que c'est principalement moi, qui ai un souci avec ça.

Cerie : Parce que vous avez un problème avec votre physique ?

Liz : Non, ce n’est pas ça.

Cerie : Bien, parce que j'allais dire que vous avez encore un beau corps.

Liz : Merci, mais on ne parle pas de moi.

Cerie : Comment vous habilliez-vous avant d'être mariée ?

Liz : Je ne suis pas mariée, Cerie.

Cerie : Je ne sais pas pourquoi, je pensais que vous aviez environ 3 enfants.

Liz : Non. Jamais mariée, pas d'enfants.

Cerie : Parce que quelquefois, vous avez comme des tâches de nourriture sur votre chemisier. J'ai supposé que c'était des enfants.

Liz : Tu sais quoi ? Oublie ce que j'ai dit. T'es super comme ça.

 

En entrant dans son bureau, Liz découvre toute l’équipe qui l’attend. 

Liz : C'est mon anniversaire ?

Toofer : Tu dois faire sortir Donaghy de la pièce.

Liz : Les gars, pour nous, en  tant que groupe, ça ne sent pas très bon.

Frank : Allez, il nous étouffe. Je ne peux pas être moi-même avec lui ici.

Stripper : Ouais, Tracy répète en ce moment même la meilleure chose qu'on a faite cette semaine.

 

Il montre Tracy sur le moniteur. 

Tracy : Bip bip ! Ribby ribby ! 

Liz : D'accord.

 

Jack arrive en sifflotant dans la salle des scénaristes. 

Liz : D'accord. Je vais m'occuper de ça.

Stripper : Merci, Liz.

 

Liz suit Jack et ferme la porte. 

Liz : Bonjour, Monsieur Donaghy.

Jack : Désolé, je suis en retard. J'étais à un déjeuner pour les 60 ans d'Ann Coulter.

Liz : Oui. C'était vraiment génial de vous avoir ici ces derniers jours...

Jack : C'était génial pour moi aussi. Etre entouré de toute cette créativité. Je vais vous dire, au début, honnêtement je pensais que ça serait une corvée, mais maintenant... J'ai une idée pour vous. Des singes sénateurs. On ouvre sur le Capitole...

Liz : Vous ne pouvez plus être ici !

Jack : Comment ?

Liz : Ca ne fonctionne pas. Vous rendez tout le monde dingue. Et, d'accord, maintenant vous pouvez me virer, et je retournerai enseigner l'impro aux personnes âgées.

Jack : Pourquoi est-ce que je voudrais vous virer ? Ça va. "Six Sigma" apprécie les communications directes et honnêtes entre collègues, donc... Merci, Liz.

Liz : De rien.

Jack : Je vais... monter maintenant.

Liz : D'accord, merci d'être si compréhensif.

Jack : Il n’y a pas de quoi.

 

Kenneth arrive trop tard au stade des Yankees mais il ne veut pas s’avouer vaincu et se met en devoir d’escalader le portail. Sa cravate s’agrippe au grillage. Il demande de l’aide à un rat.

 

Kenneth : Non. Je ne vous décevrai pas, monsieur. Va chercher de l'aide, ma fille.

 

Liz se présente au bureau de Jack, mais il est absent. 

Liz : Salut, Jonathan, j'ai laissé un tas de messages pour Jack, mais je n'ai pas eu de retour. Savez-vous s'il les a eus ?

Jonathan : Monsieur Donaghy est très occupé.

Liz : J'ai vraiment besoin qu'il approuve ce budget.

Jonathan : Je suis désolé. Il est à l'étranger jusqu'à la fin de la semaine.

 

Kenneth masse les pieds de Tracy dans la loge de ce dernier. 

Tracy : Tu veux connaître une autre clef du succès ?

Kenneth : Oui, Monsieur Jordan.

Tracy : Habille-toi chaque jour comme si tu allais être assassiné dans ces vêtements. T'as fait du bon boulot l'autre jour avec ces tortillas, mais j'ai besoin de toi pour quelque chose d'une autre nature. Es-tu d'accord pour dire que la liberté d'un homme existe seulement quand il est libre de poursuivre ses désirs ?

Kenneth : Oui, je suppose.

Tracy : Ce qui veut dire que quand la loi est en conflit avec nos désirs, alors on doit agir en dehors de la loi. Tu me suis ?

Kenneth : Sinon, nous ne serions plus libres.

Tracy : Maintenant, j'ai une mission pour toi.

 

Cerie est fière de montrer à Liz sa mini-robe transparente qui laisse voir son soutien-gorge rose. 

Cerie : Liz ! J'ai suivi votre conseil. Je porte un soutif.

Liz : C'est super, Cerie.

Jonathan : Liz, puis-je vous parler une seconde ?

Liz : Bien sûr. Que se passe-t-il ?

Jonathan : Monsieur Donaghy est très contrarié du fait que vous l'ayez banni de la salle des auteurs. Il veut que vous vous excusiez.

Liz : Vraiment ?

Jonathan : Mais quand vous le ferez, vous devez agir comme si c'était votre idée. Il ne doit pas savoir que je vous l'ai dit. Mais il vous a envoyé ici pour me dire de m'excuser.

Jonathan : Exactement. Je vous ai noté pour 3H. Cette conversation n'a jamais eu lieu.

 

Manager : Jenna, préparez-vous, s'il vous plaît, pour "Qui veut manger un dictionnaire ?"

 

Pete passe devant le bureau de Kenneth vide. 

Pete : Où est Kenneth ?

 

Kenneth est parti en mission pour Tracy. Il entre dans un immeuble délabré, dont tous les murs sont tagués. Il est nerveux. 

Une voix : Qui est là ?

Kenneth : C'est Kenneth de NBC. Je suis là pour le ramassage de Qiang Deng. Bonjour, messieurs. Merci mon dieu, de l'air conditionné. Que signifie ce tatouage ? Quand je suis nerveux, je pose un tas de questions. Avez-vous une salle de bains que je pourrais utiliser ? Vous avez tous des ongles longs. Vous louez tous cet endroit, ou vous êtes propriétaires ? C'est un drôle de poisson. C'est quoi ça, un couteau à pamplemousse ? Avez-vous un portable ? C'est quoi votre plan ?

 

Pete accompagne Liz jusqu’à l’ascenseur. Liz est convoquée chez Jack. 

Pete : Ce truc des excuses est intéressant.

Liz : Même pour un truc normal, je déteste monter dans le bureau de Jack. J'ai toujours l'impression d'entrer dans l'étoile de la mort. Je m'attends à voir des soldats de l'alliance. Je te le dis, si Donaghy me fait ça, je m'enfuis.

Pete : Ca va aller... Capitaine Needa.

Liz : Non, le Capitaine Needa meurt. Il meurt !

 

Kenneth revient sur son vélo, en chantant, il transporte un sac dans lequel nage un poisson rouge. 

Kenneth : ♫♫ There's no business like show business *
♫♫ Like no business I know
♫♫ Everything about it is appealing *
♫♫ Everything the traffic will allow *
♫♫ Nowhere can you get that special feeling *
♫♫ Than when you're stealing that extra bow ♫♫

 

Liz se fait toute petite en entrant dans le bureau de Jack. 

Jack : Que puis-je faire pour vous ? Je prends un hélicoptère dans 15 minutes.

Liz : Monsieur, je voulais juste vous dire... je suis désolée si je vous ai blessé l'autre jour, quand je vous ai demandé de sortir de la salle des auteurs.

Jack : C'est absurde. Complètement inutile. Je n'y ai même pas repensé.

Liz : D'accord, bien, parce que vous savez, les auteurs vous voient comme un directeur...

Jack : S'il vous plaît, de l'eau a coulé sous les ponts. Arrêtez de vous inquiéter et retournez au travail.

 

Liz se dirige vers la porte. 

Jack : Evidemment, je peux comprendre que vous pensiez m'avoir blessé. Personne ne veut entendre que les gens ne vous aiment pas.

Liz : Quoi, non ? Non, ce n’est pas du tout ce que j'ai dit. Je n'ai jamais dit que les gens ne vous aimaient pas. Ce n'est pas vrai.

Jack : Donc, les gens m'aiment bien ?

Liz : Oui, les gens vous aiment bien.

Jack : Vous m'aimez bien ?

Liz : Bien sûr. Je vous aime bien. Jack.

Jack : Vous savez ce que j'aime chez vous ? Vos yeux. Vous avez ces yeux noirs de requin. Vous savez ? Très intenses.

Liz : Merci.

Jack : Quoi qu'il en soit...

 

Tracy et Kenneth mettent le poisson dans l’aquarium que Tracy a fait livrer dans sa loge. 

Tracy : Bon boulot, mon garçon. Ce truc qui manque et qui est parti dans le système d'eau publique, on est pas au courant.

Kenneth : Pigé.

Tracy : J'ai encore une petite commission pour toi. Demain, c'est mon anniversaire de mariage, et j'avais presque oublié. Mais qu'est-ce que je t'ai dit sur les secrets d'un bon mariage, et sur le fait de le conserver, Kenneth ?

Kenneth : Bien écouter, faire des cadeaux, et s'occuper du vaginou.

Tracy : Ca, c'est mon gars ! Voilà pourquoi je veux que tu ailles voir mon bijoutier.

 

Sur le plateau 

Jack : Bonjour, Liz.

Liz : Bonjour, Monsieur Donaghy. Comment allez-vous ?

Jack : Bien, merci. Je me suis souvenu combien vous étiez fan du rappeur Chamillionaire.

Liz : Parce que je dansais avec Frank ? Oui. J'adore Chamillionaire.

Jack : Il passe justement au Webster Hall ce week-end, et j'ai des places VIP et un laissez-passer backstage. Vous pourriez emmenez les auteurs ou une amie. Peu importe. Amusez-vous. Vous le méritez.

Liz : Merci. C'est très prévenant.

Jack : Je pense que les collègues doivent avoir de bons rapports personnels. Nous avons fait quelques faux pas, mais on a mis tout ça derrière nous. Et j'aimerais que nos rapports soient... amicaux.

Liz : Absolument. Oui, moi aussi. Je n’arrive pas à croire que des places pour Chamillionaire soient disponibles.

Jack : Bien. A bientôt.

 

Manager : Josh en scène, s'il vous plaît, pour l'homophobie de La Haye.

 

Pete : C'était à propos de quoi ?

Liz : Je parlais juste à mon "pote" Jack Donaghy.

Pete : Ton pote, vraiment ?

Liz : Oui, il veut qu'on soit amis. Il m'a donné des places pour Chamillionaire. Et il m'a même fait ça.

Pete : Avoir Jack de ton côté peut te rendre la vie plus facile. C'est bon pour tout le monde qu'il soit ton ami.

Liz : Je sais, mais c'est si bizarre. C'est comme cette scène où on voit la tête de Dark Vador sans son casque, et qu'on se dit, "Oh ! C'est un être humain !" Faut que je loue de nouveaux DVD.

Pete : Est-ce qu'on tourne en rond ?

Liz : Ouais. Je te suivais.

Pete : Je te suivais aussi.

Liz : Je vais chez le costumier.

Pete : D'accord, une bonne promenade-causerie.

 

Le costumier fait essayer une robe moulante à Cerie. 

Liz : Lee, puis-je vérifier les costumes pour l'ouverture ?

Lee : C'est redoutable.

Cerie : Salut, Liz.

Liz : Cerie, sérieusement, enlève ça. Et vous, arrêtez de l'encourager. Vous êtes un permissif. Tu dois t'habiller comme si t'avais un travail. Et comme si tes parents t'avaient élevée dans un genre de tradition religieuse américaine basée sur l'humiliation. Voilà.

Cerie : Je peux rendre ça sexy. A moi de vous choisir quelque chose qui, je pense, vous ira.

Liz : Je ne suis vraiment pas une personne "fashion".

Cerie : Vous allez porter ceci.

Liz : Allons, non.

Cerie : Je suis sérieuse. Cette couleur serait incroyable sur vous. Et vous faites une taille 4, n'est-ce pas ?

Liz : Vous êtes adorable.

 

Liz frime dans sa nouvelle toilette, en se rendant à la salle des scénaristes. 

Liz : Salut, les gars, quoi de neuf ?

Pete : Mon dieu ! Qu'est-ce que tu portes ?

Frank : Tu vas me rendre gay.

Liz : C'est une blague, évidemment. Je porte ça pour blaguer ! Un tas d'auteurs comiques qui ne saisissent pas une blague, seigneur.

Frank : Je viens de vomir dans ma bouche.

Liz : J'ai dit que c'était une blague !

 

Liz s’enferme dans son bureau en claquant la porte.

 

Plus tard, pause dans la salle des auteurs. Un livreur apporte des pizzas. 

Frank : Bouge-moi ça, Craig !

Craig : Je crois que je fais une attaque.

Liz : Excellent, posez les ici. merci.

Frank : Pizza !

Liz : Merci monsieur.

Toofer : Liz, on peut manger ça sur la terrasse ?

Liz : Je ne sais même pas comment y aller. Et on n’y est pas autorisés.

Toofer : Si, les gens du "Today Show" y mangent tout le temps.

Liz : Vraiment ? Même Ann Curry ?

 

Jack fait visiter ses locaux à deux personnes. 

Jack : Je vous montre le studio dans une minute, mais d'abord, voici l'endroit où mes auteurs écrivent. - Ne faîtes pas attention à l'odeur. - Sérieusement, depuis que Tracy est arrivé, le spectacle est en hausse. On rabat le public mâle, et on rassemble efficacement les retardataires.

 

Toofer : S'il te plaît, Liz, laisse-nous manger dehors.

Liz : Tu sais quoi ? Je vais demander à Jack. Il nous laissera manger dehors. Lui et moi, on a une vraie relation amicale.

Frank : Ils n'ont pas apporté de sodas.

Pete : J'appelle Kenneth.

 

Kenneth n’est pas à son bureau. 

Pete : Sérieusement, où est Kenneth ?

 

Kenneth est dans un restaurant, en compagnie d’une jeune femme à qui il offre un gâteau. 

Kenneth : Joyeux anniversaire, Madame Jordan. Excusez-moi, avez-vous des nouilles au beurre ?

 

Liz rejoint Jack qui discute avec deux Messieurs dans le couloir 

Jack : Désolée d'interrompre. On peut manger notre pizza à l'extérieur ? Parce que les gars du "Today Show" mangent sur la terrasse tout le temps, et depuis qu'on est les meilleurs potes, peut-être me ferez-vous une faveur en me filant la clef. Ce type, c'est le meilleur. Il est super, il m'a eu des places pour Chamillionaire. Vous aimez Chamillionaire ? Peu importe, Jack balance. Ce gars : A+.

 

Gêné, Jack attire Liz plus loin. L’équipe écoute et surveille du coin du couloir. 

Jack (chuchote): Excusez-moi un moment. Je suis désolé pour ce qui va se passer maintenant. Sachez que je ne le pense pas vraiment.

Liz : Quoi ?

Jack (élève la voix): De quel foyer social sortez-vous pour oser me parler comme une femme de plombier devant Ron Gordon et Bob Overmeyer ?

Liz : Je ne sais même pas qui sont ces gars.

Jack : Vraiment ? Votre ignorance était évidente quand vous vous êtes dandinée vers moi avec votre bouche pleine de nourriture graisseuse, et que vous m'avez appelé par mon prénom, devant ces messieurs de Fairfield. C'est Fairfield, dans le Connecticut, Lemon. Le quartier général de GE. Mais comment sauriez-vous ça avec vos quasi-40 années d'éducation publique et vos visionnages de shows télé ? Si vous faîtes encore un tour de force amateur comme celui-là, je vous fais écrire des articles sur le football si vite que ça rendra votre tête inexplicablement petite.

Frank : Bon sang.

 

D’un claquement de doigt, Jack renvoie les auteurs qui ne se font pas prier. Ron Gordon et Bob Overmeyer S’éloignent. 

Jack (chuchote): Désolé, désolé, désolé.

Liz : Je croyais qu'on était amis.

Jack : J'ai dit qu'on était amicaux.

Liz : Je ne vous aime plus.

Jack : Je ne vous crois pas. Allez-y doucement sur la pizza.

 

 

“Jack The Writer”

by

Robert Carlock



Directed by

Gail Mancuso




Executive Producers: Lowe Michaeis
Tina Fey
JoAna Alfano Marci Klein David Miner

Broadway Video Television    TABLE DRAFT —  8/25106
254 West St St, 1Jth Floor
New York, NY 10019

C 2006 NBC/Universal

ACT  ONE

FADE   


INT WRITERS  ROOM - MORNING

LIZ and THE WRITERS  are gathered  around the table.     LIz distributes scripts, picks up a pencil.

LIZ
Okay, so anything  on page one?

FRANK
(Beat, distracted)
Uh-huh,..

Liz notices that the writers  are staring across the room at CERIE.     And with good reason.     She is barefoot, wearing  super- low jeans, and a low-cut,  sheer top with no bra.

She’s over  by her desk filing scripts.    And every time she bends over to reach the low filing  cabinet,  everyone  can clearly see down her shirt  (of course, we see nothing).

Liz looks  around,     No one is paying  attention to the work. Not even the women.     LUTZ has actually taken his script, folded  it, and bitten down on it to keep from making noises. FRANK rolls  his script up and tries to use it like a telescope.

LIZ
Alright.     Hey, Cerie?     Maybe
instead of doing the scripts, could you just organize those videotapes?

She indicates a bunch of VHS tapes  on a shelf over Cerie’s desk.     The writers  look at Liz, betrayed.

 


Oh, okay.
 
CERIE
 

Cerie turns around and uses a chair to reach the tapes.     We see that the seat of her jeans is intentionally ripped  apart to show off her body and thong.     She stretches to reach the tapes.     It’s even worse  than before.

Frank extends  a hand to Liz for a high-five.    She pushes it away.

1’
No,    that’s not ——    Cerie,  just go
 





 
30   ROCK  103: “Jack  The
Table Draft    (White)
 
2
8/25/06
 


 

Okay
 



(then)
 
CERIE
 
Where are  my shoes?

She goes to look for her shoes under her desk.     She is now just moving around on all fours.

LIZ
Cerie!     Just go barefoot!

CUT 


INT  STUDIO  BACKSTAGE  - MOMENTS LATER

ThACY js absentmindedly whipping throwing stars at a wall, KENNETH approaches holding car keys.

KENNETH
 
Mr.
 
Jordan?
 

TPACY
What up, Ken?

KENNETH (handing keys)
I got your car washed like you asked.     And I got that “Baby on Board” sign you wanted to help you get tail.

Kenneth hands Tracy the sign.     Tracy puts an arm around him affectionately.

TRACY
Thanks, Ken.     You done good.

KENNETH
It’s my pleasure, sir.     Anything
you need.

TRACY
But I want you to know áomething.
You and me?     It’s not gonna be a
one-way street,     I don’t believe in
one-way streets.     Not between people.     And not when I’m driving.

 

Oh.    Okay.
 
KENNETH
 





30   ROCK 103:  “Jack The   Writer”         3. Vable Draft     (White)    8/25/06


TRACY
I will give     you as  much  as  I get
from you.    So  here’s some advice I wish i’d got when I was  your age Live every week like it’s Shark


 
Tracy
 
stares into Kenneth’s eyes.
 

Tracy
 

You   feel


Boy,  do

walks  away.
 
TRACY    (CONTD)
me, Ken?

KENNETH
 

CUT 
 


3     INT. WRITERS’ ROOM     LATER

Clearly some work has been done in Cerie’s absence,     The mood is light.     Liz finishes going over changes in a script with ANOTHER WRITER.    TOOFER prepares to throw a quarter across
the room and into Lutz’s open mouth.

LIZ
(holding scripts)
Okay, you can give these to the PAS.

TOOFER
Alright, Liz.     Final round.     I make this?     You and your teammate pay the penalty...

LIZ You’re gonna choke.

Toofer readies himself, aims at Lutz’s open mouth, throws... and makes it!     Lutz raises his arms in victory.

LIZ (CONT’D) Argh, two out of three.

TOOFER
Nope, you know the rules.

LIZ
Alright, play the mus
 
30 ROCK 103: “Jack  The  Writer”        4. Table Draft  (White)     8/25/06



1Open   Arm&’   by  Journey plays  on  a  computer     Liz and   Frank start intensely  slowdancing as the staff  staxts clapping and. chanting.

WRITERS
Make out     Make out!     Make out!I

She   and Frank start  “making out”: inexpertly air—tonguing  and making  ‘I love you”   guttural noises,    JACK enters unnoticed,

FRANK
After prom, I want to lose it to you.

LIZ
I’ve never kissed a teacher before,
Altouser

Everyone freezes.     A beat     Liz notices Jack.

LIZ (CONT’D)      Donaghy.

JACK
Oh, please.     Finish your dance.
 

LIZ (embarrassed)
No, we’re just taking a little break, and we love Journey, so...

Liz and Frank quickly separate1 the writers move back to the table, a little nervous.     This sweaty world doesn’t like visitors.     Jack stands against the wall.     Liz reacts.

JACK
I’ll just observe from over here.

LIZ You will?     Why?

Jack circles the table.

JACK
Are  you familiar with Six Sigma?

FRANK
Yeah, it’s a special kind of
Joe

JA

30   ROCK  103: ‘Jack The   Writer    5
Table Draft  (White)    8/25/06


Frank nods     looks at him for

JACK (CONT’D)
Frank, Six Sigma is the elite GE
executive training course.     To
master just its basic concepts, one
must endure a five—day conference
at a Sheraton out near the airport.
Six Sigma says that a manager must
understand every aspect of the business that he or she oversees. I now oversee TGS so I’m going to learn what you guys do.

LIZ Which means...?

JACK
I’ll be here as much as I can be for the rest of the fiscal year.

LIZ
(whispering to Lutz) How long is a fiscal year?

LUTZ
(whispering, confident) Roughly two point two regular years.

Jack takes a chair from the table, sets it back by the wall and sits.

JACK
So please.     I’m just a sponge.     Act
like I’m not even here.

A beat.     Everyone looks at Liz.

LIZ
Uh...     Okay.     Let’s dig in on
Tooter’s coniinercial parody ——

The staff fidgets, uncomfortable with Jack there,     Jack watches the proceedings with great interest.

LIZ (CONT’D)
So we were trying to think of a
funnier cereal name.
(off notes)
The favorite options so far include
(MORE)





30 ROCK 103: Jack The Writer”
Table Draft (White)     8/25/06
LIZ   (CONT’D)
“Joney  Bunches  of  Sadness”,  “Oat
Bung”, and “Sugar Pits

A beat.     The writers  pitch.

TOOFER
     Rhino”?

LUTZ “Dingleberries.”

FRANK
“Fart Nuggets” --

The room chuckles, despite itself.     Jack laughs hard.

JACK
That’s great!     “Fart Nuggets”!

Jack laughs again.     Frank smiles a little at the attention.

LIZ
Let’s just think for another
minute.     “Frosted Mini Guns?”

TOOFER
“Cinnamon Toast Head Cold?”

FRANK
“Lucky Bastards.”

JACK
We all laughed at “Fart Nuggets.”
Let’s move on.

LIZ
(to herself) Every day, huh?

CUT TO:


INT. WRITERS’ ROOM - MONTAGE     4

We see a number of days go by with Jack in thefl room.     We can chart the passage of time through Cerie’s insane outfits.

 
Cerie in  skin—tight leggings  with

CERIE
You guys want coffee?
 
unzipped cycling jerseys
 





30   ROCK  103:  “Jack The   Writer”        7. Table Draft  (White)    8/25/06



She hands  them a yellow pad to write their  coffee orders. Jack sits against the wall.

JACK
So   I was   doing some   research  on comedy and came across the cartoon strip “Dilbert”,    It’s quite good. Have you considered doing that?

LIZ
(confused) Doing what?

 

“Dilbert”.
 
JACK
 

Another day.     Cerie in an oversized men’s shirt held together by safety pins.     She hands out the coffee pad.

CERIE
You guys want coffee?

Jack is now at the table.

JACK
(off script)
Oh, no.     You can’t say this.
Samuel Alito is a personal friend.
It would be unseemly.

Another day.     Cerie in a cowboy hat, field hockey skirt and a bustier.

CERIE
You guys wanna get high
(catches herself) I mean coffee?

Jack, jacket off, sleeves rolled up.     Paper and pad.

JACK (mid-story)
So we’re circling back around to pick her up -- remember, it’s pitch black out -- and the boat hits something.     Hard.     And Brokaw looks at me and says, Just go.     Don’t look back.”         Now I’m not the writer here, but maybe there’s a skit
about that.
 

30   ROCK  103: Jack The   Writer’        8. Table Dra çWhite)    8/25/06



frustrated

END  MONTAGE


INT. WRITERS’ ROOM     MORNING     5

PETE  is there.     Liz comes in from the elevator  bank carrying her bag  and  a coffee.     They ad-lib hellos.

PETE
Is Donaghy  going to be in the room again today?

LIZ
Uch.     Probably.

PETE
You have to say something to him,
You guys are getting  no work done.

LIZ
Really?     You don’t think his plan
to start with catchphrases and work backwards is panning out?

FLASHBACK TO:


6     INT. WRITERS’ ROOM     DAY     6

Jack reads off a stack of index cards, trying  out catchphrases on the staff.

JACK
“Nuts to you, McGilicuty!”

He looks around the room to see who liked that one, then looks back at his cards and flips to the next one.

JACK (CONT’D) “Who ordered  the wieners?”

He looks around again, then flips to the next card.

JACK (CONT’D)
(like a robot)
“Beep-beep, Ribby-ribby.”

He looks up, flips.
 


30  ROCK 103:  “Jack The   Writer”    9.
Table Draft   (White)    8/25/06
I    JACE   (CONTD)
have what fl having”

He  looks  up, flips

CUT BACK


7    INT. WRITERS’ ROOM     DAY     7

Pete and Liz are as we left them.

LIZ
Actually, Frank wrote a draft of
“Beep-beep, Ribby-ribby.”

Cerie enters from the hallway and crosses to her desk.  She’s wearing a super short, belted, one-piece mini—dress and knee- high boots. Pete watches her.  Liz rolls her eyes, snaps her fingers in front of Pete’s face.

PETE
Right.     Look, if you don’t say
something to Jack soon, your
writers are going to revolt.

LIZ
What do you all not understand?
     s our boss.     Me telling Jack what to do would be like you bossing around --    Which one of your kids is it that you’re afraid of?

 

Xyle.
 
PETE
 
(shivers at the thought) Always setting fires, trying to touch cop’s guns.     He masturbates to auto racing...

Liz gives him a look: “So you get my point.”

Across the room, Cerie unbuttons and takes off her mini— dress, which was actually a jacket, to reveal her outfit for the day: a tiny slip dress with no bra,     Liz and Pete react.

PETE (CONT’D) That thing was a iaccet?1

Cerie exits down the hail,




30 ROCK 103: Jack The Wrjter         10. Table Drart  (WhIte)    8/2i06



LIZ
That’s it.     I’ve got to say
something to her about her clothes.
She can’t dress like that.

PETE (panicked)
What?     Yes, she can,     People like how she dresses.     Why are you like this?!         Don’t talk to her!

LIZ
No, come on.     It’s distracting.,
it‘s inappropriate

PETE
You’re inappropriate!     You jerk
with your stupid face!     Why do you
have to ruin everything?!

Re kicks a chair over,     Shaking her head, Liz heads for her office.     Pete grabs her arm.

PETE (CONT’D) (pleading)
Look at me, Liz,     Look how bald I
am.     Look at my life.     I’ll never
live in a big house or drive a
fancy car.     Just please let me have
this one thing!

LIZ
Pete, stop it, I’m talking to her.



T


She   exits. bars  front a
 
PETE
(bratty)
hate you!

Furious, Pete grabs two handfuls of mini candy
bowl on the table and throws them at her back.
 

CUT   TO


INT.   STUDIO
 
BACKSTAGE/GREEN  ROOM    LATER
 

Tracy saunters down the hail, sees Kenneth.

TRACY
K!     My boy!     What’s the frequency, Ken?     I need you to go grab some
 


30 ROCK 103: “Jack The Writer”         11. Table Draft  (White)     8/25/06


Kenneth stands up, almost at attention, grabs a pad and pen.

KENNETH
Absolutely, what can I get for you?

TRACY
I want nachos.     From Yankee
Stadium.

Kenneth carefully  writes that  down  then bolts for the elevator  with a  spring in his step.     As  he  goes around the corner, Liz enters from the opposite direction.

Liz spots Cerie who is wearing another gauzy top with no bra. Liz has had enough, she crosses over to her.

LIZ
Hey, Cerie, I kinda wanted to talk
to you about something.     Do you
have a minute?

 

Urn, sure.
 
CERIE
 

Liz leads Cerie into the empty green room.     They both sit.

LIZ
Okay.     This is gonna sound weird
but,,, you have to wear a bra.

CERIE
Oh, no, I don’t actually.     They
just kind of stay up,

Cerie bounces up and down in her chair to demonstrate.

 
See?
 
CERIE (CONT’D)
 

LIZ
No, no, what I mean is

Liz can’t help but sneak a look at Cerie’s chest,     She reacts, impressed, then quickly shakes if off,

LIZ (CONT’D)
I mean you need to wear a bra to
work if you want people to take you
seriously in this business.
 


30   ROCK  103:  “Jack The   Writer”        12. Table traft (White)     8/25/0



CERIE
Oh.     But I don’t actually want to
work  in television.     My parents  got
me this lob so I could learn about the value of work and stuff.
Career-wise, I’m just gonna marry rich and then design handbags.

LIZ
Okay.    Here’s the thing.     The   way
you dress is making some people
around the office uncomottable.

CERIE
(concerned) Really?     Who?

Pete crosses  past  the open door.


Not   me.
 
PETE
 

Liz shuts  the  door on him, takes  a moment.

LIZ
Well1 I guess it’s mostly me who has the problem with it.


Oh.
 
CERIE

(kindly)
 
Because you have like a body image thing?     I read about those in Glamour.

LIZ
No,    it’s  not that.

CERIE
Good,     ‘Cause I was gonna say, you
still have a good body.     You could
dress a lot younger than you do.

LIZ
well, thank you but this isn’t

CERIE
Like how did you dress before you got married?

LIZ
 
 
30 ROCK 103: Jack The
Table Draft  (White)
 
13
8/25/06
 
 
CERIE
Oh, for some reason I thought you had like three kids.

LIZ
Nope.     Never married.     No kids.

CERIE
‘Cause sometimes you have food
stains on your shirt and stuff.     I
just assumed it was kids.

Liz stands and opens the door.

t
-U
you know what?     We can finish this later.

CERIE
(re: her and Liz, cheery) I’m actually good but whatever.

Cerie exits and crosses away.     Liz watches her go.


CUT   TO:
 


INT. WRITERS’ ROOM/LIZ’S OFFICE/WRITERS’ ROOM HALLWAY -    9
LATER

Liz crosses through the empty writers’ room and goes into her office where she finds the entire staff packed in.     Liz reacts, startled.

TOOFER
You have to get Donaghy out of the
room.

LIZ
Boy, we, as a group, may not smell
great.
(then)
Look, Jack is my boss

FRANK
He’s stifling us!     With him in the
room, I haven’t been able to do my
bit where I give birth to a chair.

RACHEL
 

 
30   ROCK 103:   ‘Jack The
Table Draft (White)
 
14.
8/25/06
 


LIZ (short)
I’m familiar  with Frank’s butt­ birth bit, but there’s nothing I can do about Jack.

TOOFER
Liz, we’re getting no work done.

The staff looks at her pathetically.     Liz sighs, then notices
Jack coming down the hail toward them.

LIZ
All right, fine.     You’re right.
I’ll take care of it,

She exits.     A beat.

FRANK
Oh my God.     I’m feeling a
contraction.     It’s time!

Toofer starts “washing his hands”.     PACHEL pretends to put an i.v. in Frank.     Lutz coaches his breathing.

In the hallwayr Liz intercepts jack.

LIZ
Hey there, Mr. Donaghy.

JACK
Sorry I’m late.     I was at a
luncheon for Ann Coulter’s sixtieth
birthday.

LIZ
Yeah.  Look, it’s been great having
you in the room the past few days --

JACK
Oh, it’s been great for      Just being around all this creativity. I’ll be honest, when I first came down here, I saw this as a chore. Now, it’s something I really look forward to
——

LIZ (blurting)
I don’t want you in  the anymore!

I!!IIIIII
 
30 ROCK 103: “Jack The Writer”         is. Table Draft    (White)     8/25/06



JACK What’s that?

LIZ
It’s not working.     You’re driving
everyone crazy.
(then, quickly)
You’re probably gonna fire me,
that’s fine.     I’ll just call my connections over at Lifetime -—

JACK
(totally in stride)
Why would I fire you?     This is
great.     Six Sigma values direct and
honest coimnunication between co­
workers.     Thank you, Liz.

Liz reacts, relieved.     That was easier than she thought.

LIZ Oh, sure...

JACK
So, I’m going to head upstairs.

tIZ
Okay.     Thanks for understanding.

JACK Absolutely.

He strides back to the elevators.     Liz is relieved.

CUT TO:


10     EXT. YANKEE STADIUM     LATER     10

Kenneth, carrying a man—purse, bounds down the steps of the subway platform and runs up to the stadium.     He stops short.

KENNETH (gasps)
Oh no!

We angle on the stadium: it’s locked shut and completely dark.     There is no game today.     Kenneth looks around.     It’s deserted.     A  look of determination comes over his face.

KENNETH   (CONTD)
 

30 ROCK 103: jack The WriteC    16.
Table   Draft (White)    8125/06



Be takes  a running stafl, charges the chain-link fence,, and struggles up  it.    Halfway  up,  he  gets scared and  freezes. After a beat, a rat scurries past him along the  street.

KENNEm  (CONT’D) Go get help, girl I

CUT  


INT. JACK’S OUTER OFFICE - A FEW DAYS LATER

Liz approaches JONATEN, Jack’s assistant.

LIZ
Hey, Jonathan?     I left a bunch of
messages  for Jack and I haven’t heard back.     Do you know if he’s gotten them?

JONATHAN
Donaghy’s been very busy.

LIZ
Well, I really need him to approve
this budget.

JONATHAN
I’m sorry, he’s not in right now.

Liz sees Jack peeking out his office door at her and then quickly closing it.     She reacts.

FADE OUT.


END   OF ACT  ONE

30   ROCK 103: Jack The   Writer         17. Table Draft  (White)    8/25/06

ACT TWQ

FADE   


INT  TRACY’S  DRESSING  ROOM - LATER     12

Tracy gits  in a leather recliner while Kenneth rubs his feet.
“The View” is on mute

TEACY
You wanna know another key to
success?

KENNETH
do,  Mr   Jordan

TRACY
Get dressed every day like you’re gonna get murdered in them clothes.

Kenneth eagerly writes this down.     Tracy starts putting his shoes back on.

TRACY (CONT’D)
All right, now you did real good
with those nachos the other day.
But now I need you to do something for me of a different nature,     And
I want to be sure that we have an understanding.     You follow?

KENNETH
I think so, yes, sir.

Tracy sits up, very close to Kenneth.

TRACY
Now would you agree when I say that
freedom only exists when a man is
free to pursue what he desires?

KENNETH
Yes, I suppose I would.

TRACY
Which means that, when the law
conflicts with our desires, then we
must operate outside the law.     Are
you with me?

A beat.     Kenneth nods, entranced.
 

30 ROCK  iO3  Jack The   Writer
Table Draft  (vnite)    8/25/06



 
Otherwise free
 
would   no  longer  be
 

CUT TO:


13     INT.
 
WRITERS’ ROOM/LIZ’S OFFICE     LATER     13
 
 
Liz

She

Liz
 
crosses through the writers’ room.     eerie is there.

CERIE
Hey, Liz!     I took your advice.    I’m
wearing a bra!

is wearing jeans and a bra and nothing else.

LIZ
That’s great, Cerie.

enters her office to find Jonathan waiting for her.

LIZ (CONT’D) Hey, Jonathan.     What’s up?

JONATHAN
Okay, Mr. Donaghy’s very hurt that
you banned him from the writers’
room.     He wants you to apologize.
 

Really?
 
LIZ
 

JONATHAN
But when you apologize, you have to
act like it’s your idea.     He can’t know that I told you.

LIZ
But he sent you to tell me to
apologize.

JONATHAN
Exactly.     I’ve penciled you in for three o’clock,     This conversation never happened.

As  he  exits,  Liz stares into space.

CUT  TO:



30 ROCK 103: “Jack The  Writer”         19. Table Draft  (White)     8/25/06


 
14     1149?.

Pete



15     EXT.
 
STUDIO BACKSTAGE     LATER     14

walks past an empty page deskS    He  turns  to  a passing PA

PETE
Where’s Kenneth?

CUT   


CHINATOWN  STREET  - SJNE  TIME     15
 

Kenneth steels himself  and knocks  on a windowless metal door. A beat.

MAN (O.S.) (in Mandarin)
Who is it?

KENNETH
It’s Kenneth, from the NBC page
program.     I’m here for a pickup from Qiang Deng.

We hear several locks being opened.     Then Kenneth gets pulled inside and the door slams shut.

KENNETH (O.S.) (CONT’D) Hello, gentlemen.      Thank goodness, air conditioning!     Ooh, what does that tattoo mean?     When I’m nervous I ask a lot of questions.     Do y’all have a bathroom I could use?     Can I
 
have a glass of milk?
long fingernails.  Oh, doggy’s name? What is grapefruit knife?  Now rent thisspace or...
 
Y’all have
what’s your that, like a do y’all
 

CUT 


INT. JACK’S OFFICE - LATER     16

Liz enters Jack’s ofiice     He is at his desk pretending to be very busy with some papers

JACK
So what do you need?    I have a
helicopter in fifteen minutes
 





30 ROCK 103: “Jack The Writer         20. Table Draft  (White)     8/25/06



LIZ
Uhh, I wanted to say that I hope I
didn’t hurt your feelings when I asked you to stay out of the writers’ room.

JACK
That’s absurd.     Completely unnecessary.     I hadn’t given it a second thought.

LIZ
0-kay.     Yeah, it’s just the
writers, you know, see you as
“management” and ——

JACK
Please.     Water under the bridge. Stop worrying and get back to work.

There is a pause.     Liz nods, “okay”, and starts to go.

JACK (CONT’D)
Of course, I could see why you
night think my feelings were hurt. After all, nobody likes to hear that no one likes him.

LIZ
What?     No, that’s not at all what I
was saying before!     I never said
nobody likes you.     That’s not true.

JACK
So people do like me?

LIZ
Yes.     People like you.

Jack looks her in the eye.

JACK Do you like me?

A beat.     What other answer is there?

LIZ
Of course.     I like you.     Jack.

JACK
Thank you.     I like you, too.



30   ROCK  103: Jack The         21, Table Draft     (White)    8/25/06


 
Jack
 
goes back  to his “wotk”

JACK (CONT’D)
So is there anything else I can
help you with?

LIZ
Nope.     I guess that’s it.

JACK
Okay.     appreciate your honesty.

stare at each other for a long, awkward beat.     Then Liz and exits, baffled by what just happened.
 

 
 EXT.
 
SIXTH  AVENUE    LATER
 
CUT  TO:


17
 
Kenneth rides his bike with one hand.
 
In the other he has a
 
‘‘III
 
plastic bag of water with a horrifying prehistoric-looking
fish in it.     He hums “There’s No Business Like Show Business.”

CUT TO:


INT. TRACY’S DRESSING ROOM     LATER     18

We see Tracy dumping his new contraband fish into his dressing room aquarium.     Kenneth looks on, proud.

TRACY
You done good, Ken.     But if that
thing ever goes missing and gets
into the public water supply, we do
not know each other.
 

Got it.
 
KENNETH
 

TRACY
Now I got one more little errand
for you.     My anniversary is
tomorrow and I almost forgot about it.     I was gonna go see a Knicks game with my friends.     But what did I tell you is the secret to keeping a marriage together, Kenneth?

Kenneth thinks.
 

30 ROCK 103:  “Jack The   Writer”        22. Table Draft   (White    8/25/06


Be a good listener, a giver of gifts, and work that va—jay-jay.

TRACY
That’s my boy.     And that’s why I
want you to go to Tiffany’s...

 
CUT
 
TO:
 
 
19     INT.
THE
 
WRITERS’ ROOM HALLWAY/STUDIO BACKSTAGE/STUDIO -    19
NEXT DAY

walks toward stage.     Jack intercepts her.

JACK Good morning, Liz.

LIZ
Oh,     Hi,     How are you?

JACK
I’m well, thank you.     Listen, I remember your mentioning that you really like the band Journey --

LIZ (laughing)
What, when I was dancing with
Frank?     Yeah.     I love Journey.
 

He doesn’t hear her sarcasm.

JACK
Well, it turns out they’re playing
at the Beacon this weekend  so

He hands her an envelope.

JACK (CONT’D)
I got VIP tickets  and back-stage
passes  for you.         Take the writers, a lady friend,     Whatever.    Have a great time,     You deserve  it.

He is completely serious.     He believes he’s doing a nice thing.     Liz doesn’t  want these tickets, but is touched.

LIZ
Oh.     Wow.     Thanks, that’s  really
 
reM. Draft


He  smiles
 
“Jack  The Writer”                      23.
(White)                            8/25/06


JACK
Well, I think it’s important that
coworkers have good personal
relationships. It’s a key to good
business. You and I have had some
missteps, but that’s part of the learning curveS   I want us to he friendly.

LIZ
Yes, of course. So do I.
(then, “excited”)
I just can’t believe there were
still tickets available!

and heads for the elevators. She continues
 
backstage toward wardrobe.     Pete sees her and falls into
stride with her.

PETE
What was that about?

As they talk, they go around the page desk and into the stage, then continue to walk-and-talk under the riser.

LIZ
Just talking to my bud Jack
Donaghy.

PETE
“Your bud”?     Really?

LIZ
Yeah, he just said he wants us to
be friends.

 

Weird.
 
PETE
 

LIZ
I know,     It all feels like that
scene in “Empire” where you see the
back of Darth Vaderts head without his helmet on.     And you’re like,
‘There’s a person under there.”

PETE
It’s still Darth Vader, Liz,
 





 
30   ROCK   103:   Jack  The  
Vable Draft  (White)
 
24.
8/25/06
 


LIZ
But Vader was   good down deep.     He
saved Luke and then showed up at
that big Ewok party.

PETh
Wow.     Thanks for ruining the ending
of “Star Wars” for me, by the way.

They have now come back through the other stage door and realize that they are back where they started.

LIZ
Did we just go in a circle?

PETE
I guess,     I was following you.

LIZ
I thought I was following you.     I’m going to wardrobe.

 
PETE
Okay.     Good walk-and-talk.

They tap fists.    Liz exits into wardrobe, Pete




INT. WARDROBE     CONTINUOUS Liz enters.     LEE is there.
 




heads off.

CUT TO:


20
 

LIZ
Hey, Lee, can I take a look at the
costumes?

Lee wheels out a rack of costumes for Liz.    We can now see to the back of wardrobe where some other WARDROBE GUYS, including JAMES AflDERSON, are dressing Cerie up like a doll; right now they’re fashioning a top and bottom for her out of a man’s necktie and a child’s playtime apron.

JAMES
That looks fierce!

Liz can’t help it.     She crosses over to them.

CERIE
Hi, Liz.
 
 
30   ROCK 103: “Jack  The
Table Draft  (White)
 
Writer”    25.
8/25/06
 
 
Cerie, seriously, take that off
(to James)
And you, don’t encourage her!
You’re an enabler.

Liz starts going through stock.

LIZ (CONT’D)
You need to start dressing like
you’ve got a job.     And   parents.
Who raised you in some kind of
shame—based American religious
tradition.

She pulls out a very conservative, loose—fitting, sweater—set kind of thing and hands it to Cerie,

 

Here.
 
LIZ (CDNT’D)
 

CERIE
All right.     But now I get to pick out something I think ypu’d look
good in.

cerie starts going through a rack of much flimsier stuff.

LIZ
No, that’s okay.     I don’t

Cerie holds up a top.     We don’t get the full effect of it here but it’s clearly something younger and more adventurous than Liz has worn in a long time.

CERIE You’re wearing this.

 

No.     Come
 
LIZ
 

CERIE
(sincere)
I’m serious.     This color would be
amazing on you.     And you’re a size four, right?

LIZ (flattered)
Oh.     Well, aren’t you sweet,
 





30   ROCK  103:  ‘Jack The   Writer
 
Table Draft



She  takes
 
(White)    8/25/06


the  top  from  
 

CUT 


21     INT, WRITERS’ ROOM HALLWAY/WRITERS’ ROOM     NIGHT     21

Liz struts down the hail to the writers’ room in her new top. We don’t see all of it at this point.    We’re mostly on her confidently grinning face and blown-out hair, her sassy walk, her new killer heels.    There is sexy empowerment music under.

She enters the writers’ room.    Everyone is around the table. We  see that  Liz is wearing a semi—sheer, turquoise, one— shouldered top with the words “Dirty Girl”  written  across it in silver  rhinestones.    It  is  also just a bit too tight.

LIZ
Hey,  guys,  how’s it

TOOFER (disgusted)
What are you wearing?

WRITERS
B0000!/Nal/Go awayl

She
She
 
FRANK
You’re making me gay!

LIZ
It’s a joke!    I’m wearing it as a joke!

starts to cross  quickly to her office.

LIZ (CQNT’D)
Room full of comedy writers don’t
know a joke?     Jeez.

 
I threw up in my mouth.

LIZ
I said it’s a joke!

exits into her offices
 

CUT
 
30 ROCK 103: “Jack The Writer”         27. Table Draft (Ithite)    8/25/06


22     INT. WRITERS’ ROOM     THE NEXT NIGHT     22

Everything seems back to normal,     Cerie is gone on some errand.     Liz, dressed like herself, is crossing things off the dry erase board (including “Crazy Christians”); they’ve definitely gotten work done.     Pete is on the phone.
Meanwhile, Frank and Lutz freak on each other, intensely fast-
dancing to music [TBD].

LUTZ
I think I’m having a heart attack.

TOOFER
Two  more minutes.

A DELIVERY MAN enters carrying a stack of pizza boxes.     Liz goes to pay him,

FRANK (still dancing)
Hey, Liz, how about we eat that out on the roof gardens?

LIZ
Oh, I don’t know how to get out there.     I don’t even think people are allowed to use them.

TOOFER
I see “Today Show” people eating
out there all the time,

LIZ
Really?     Even Ann Curry?

 
CUT


23    INT. NRITERS’ ROOM ELEVATOR BANK/WRITERS’ ROOM HALLWAY
CONTINUOUS
 
TO:


23
 

Jack gets off the elevator with two extremely self-satisfied­
looking OLDER MEN  in suits and leads them down   the hall.

JACK
This is where my writers work.     Try to ignore the odor.

The men chuckle.
 

30 ROCK 103: “Jack The writer”    28.
Table Draft (White)    8/25/06


JACK (CONT’D)
But  seriously, since Tracy’s
arrival the show is up in the key deas, we’re driving male
viewership, and we‘re effectively
synergizing backyard ovprflow.

The man nod, impressed.    Jack is showing  off  tonight.

CUT TO:

WRITERS’ ROOM    CONTINUOUS    24

the writers  and Pete are as  we   left them.

TOOFER
I’ve  even seen   “Weekend Today”
people out there.



Liz
 
LIZ
Well that’s  just insane.

notices  Jack down   the hall,  gets an  idea.

LIZ    (CONT’D)
You   know   what?     I’m  gonna  ask  my
friend Jack,    He’ll let  us eat out there.    Me  and  him are like  “this”
now.

grabs a piece  of   pizza  and starts down   the hall,

TOOFER
Hey,  they didn’t  bring any sodas.

PETE I’ll   call Kenneth.
 

He picks up a phone, dials an extension.

CUT TO:


25     INT. STUDIO BACKSTAGE     CONTINUOUS     25

We see Kenneth’s empty desk,     The phone rings and rings.

CUT TO:
26     TNT.  WRITERS’  ROCK
 
CONTTNUOUS
 

Pete is  on  the phone, listening  to it ring.

 
fl”zz
Seriously,   where j1g Kennethil
 
CUTTO:
 


27     TNT.  FANCY  RESTAURANT    SANE TINE     27

Kenneth sits at an intimate table across from ANGIE JORDAN,
40, Tracy’s wife.     She does not look pleased.     Kenneth hands
her a Tiffany box.

KENNETH
Happy anniversary, Mrs. Jordan.

She sits with her arms folded,     a waiter approaches.

KENNETH  (CONT’D) Excuse me, do y’all just have noodles with butter?

CUT TO:


28     INT. WRITERS’ ROOM HALLWAY - SAME TIME     28

Jack and his guests have stopped to chat in the hall as Liz approaches, gnawing on her slice of pizza.

JACK
Well, I appreciate your  saying that, Bob,     You know I’ve always said that recapitalized integration can

 

Hey Jack!
 
LIZ
 
(singing to Jack) DON’T STOP BELIEVING!
(then)
Sorry to interrupt.

Liz takes a big bite of her pizza.
 
LIZ  (CONT’D)
Hey can we eat our pizza outside?
Those wangs from the Today Show use
the roof garden all the time and since you’re King Poop of Turd Mountain, I thought you might have the key to that

Jack’s eyes go wide in surprise at Liz’s behavior.    She has crossed a line being this familiar in front of his superiors.

LIZ (CQNT’D)
(to old guys, Re: Jack)
This guys the best.     Got me
Journey tickets.
(singing)
SISTER CHRISTIAN --    Wait, that’s not them.
(to old guys)
What’s that other Journey song?
The ballad that’s not “Open Arms”?

The two men look at Jack disapprovingly.     Down the hall, we can see the writers watching to see if Liz is successful. Jack takes all this in, then takes Liz by the arm.     Liz misread the extent of their “relationship”.     Time to restore some boundaries.

JACK
Excuse us, won’t you?

He starts to pull Liz down the hall to the writers’ room.

JACK (CONT’D) (quickly, sotto)
I’m sorry for what’s about to happen, just know I don’t mean it.

LIZ
(oblivious, chipper) Don’t mean what?

They are now halfway between the writers and the older gentlemen so that both have a good view of the following:

JACK (full voice)
What group home did you escape from
that you would dare talk to me like
same plumber’s wife in front of Ron
Gordon and Bob Overmeyer?
 
LIZ
(sheil—shockedi
i don’t even know who

JACK
Your ignorance was obvious when you
waddled up with your thin-lipped
mouth full of greasy peasant food and called me by my Christian name in front of the gentlemen from
Fairfield,     That’s Fairfield,
Connecticut, GE headquarters.     But I wouldn’t expect you to have learned that from your nigh-forty years of daytime talk show watching and public education.     One more
bush-league move like that, Lemon, and I’ll have you writing bumpers for Arena Football so fast it’ll knock that ten dollar wig right off your head.

 
Liz stares
 
at him slack-jawed and bug-eyed.     A long beat.
 

FRANK
(impressed) Oh, snap!!

Jack gives a little look, “Sorry,” then starts to cross away, the world set right again.

LIZ
(fierce whisper)
You said we were friends!

JACK (with a)
I said we were friendjy.

LIZ
Well then I don’t like you anymore!

Jack turns, looks her in the eye.

JACK
I don’t believe you.

He exits.

 

END  OF   SHOW
 
FADE OUT.

Kikavu ?

Au total, 5 membres ont visionné cet épisode !

Daisy2860 
10.02.2018 vers 17h

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Date inconnue

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